استفاده از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم صنعتی و غیر صنعتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 12 آذر 1401
بازدید : 552
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

استفاده از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم صنعتی و غیر صنعتی

استفاده می شود و برای جلوگیری از نشت انرژی در این سیستم ها استفاده می شود. سیستم های تهویه و سرمایش نیاز به عایق کاری با این مواد دارند و به همین دلیل کاربرد آنها در مناطق صنعتی گسترش یافته است. به این عایق ها ماژول روکش شده میکرون نیز می گویند. مدل های مختلفی از عایق الاستومری در دنیای امرز استفاده می شود و هر کدام به صورت رول یا لوله ای ارائه می شوند. استفاده از آن در لوله های فلزی ساختمانی نیز متداول است و یکی از مهمترین کاربردهای این ماده صنعتی می باشد.

بررسی خواص عایق های پوشش الاستومری آلومینیومی

قیمت عایق الاستومری رول شده با لایه آلومینیومی یکی از مهم ترین عواملی است که در رابطه با این ماده به وجود می آید. هر یک از آنها اغلب با هزینه مناسب ارائه می شود. اما قیمت در مقایسه با مدل های عایق الاستومری استاندارد و ساده از دقت بیشتری برخوردار است. چسب به کار رفته در ساختار این لایه های عایق و لایه های آلومینیومی هزینه ساخت این اقلام را افزایش می دهد. قطر این ستون کمی بزرگتر از مدل ساده است. در طراحی آنها از پوشش آلومینیومی برای پوشش ساختار لایه الاستومری استفاده شده است. این لایه خود از یک بسته حاوی گاز تشکیل شده است که خاصیت عایق بودن آن را ایجاد می کند. آنها را می توان در داخل و خارج ساختمان نصب کرد. اما بسته به محل نصب هر یک از آنها، شرایط خدمات آنها متفاوت است. به عنوان مثال، لایه های عایق نصب شده در فضای باز نیاز به نگهداری بیشتری دارند. قرار گرفتن آنها در یک محیط نظامی، لایه ها را در معرض آسیب های جوی مانند اشعه UV و دمای نامناسب و غیره قرار می دهد. انعطاف پذیری بالای لایه ها و امکان برش آسان نیز در نظر گرفته شده است. انواع زیاد این متریال نیز از ویژگی های آنهاست و امکان استفاده از این میزها را در مناطق تجاری مختلف می دهد.

کاربرد عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم

کارایی هر یک از این لایه ها بسته به ضخامت و نوع لایه های به کار رفته در هر یک متفاوت است. وزن سبک این عایق ها نیز همواره بر میزان کاربردهای آن ها می افزاید. استفاده های آن ها در راستای جلوگیری از هدر رفت انرژی در بسیاری از ساختمان های امروزی متداول است. این اقلام در سیستم های تبرید به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند و بر روی سیستم های گرمایشی نصب می شوند. قیمت عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم بسته به میزان ضخامت هر یک از این اقلام متفاوت است. برخی از آن ها در مدل های خیلی ضخیم تولید می شوند و مصارف صنعتی حساسی دارند؛ این اقلام با قیمت بیشتری در بازارهای مربوطه به فروش می رسند. استفاده از آن ها در مخزن های سرد و گرم نیز متداول است. خطوط لوله های دستگاه های تهویه نیز با وجود این لایه های عایق به خوبی پوشش داده شده و از بروز مشکلات متعدد در این سیستم ها جلوگیری خواهد شد.

مقایسه عایق های الاستومری و پشم شیشه

کاربرد عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم هر روز بیشتر می شود. مصارف این عایق ها در قیاس با الیاف قدیمی پشم شیشه بسیار بیشتر است. به همین خاطر نیز به سرعت جایگزین عایق های پشم شیشه ای شدند. اجرای عایق های جدید الاستومری بسیار ساده تر از مواد عایق قدیمی است و فرایند نصب آن ها آسیب ها و آلودگی های کمتری به همراه دارد. مقاومت حرارتی و رطوبتی عایق های الاستومری کمی پایین تر از عایق های پشم شیشه ای است. اما این متریال با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند و آسیب کمتری به طبیعت وارد می کنند. ماندن این مواد در محیط زیست، خطری به دنبال ندارد و سبب تساعد گازهای سمی نمی شود. این در حالی است که پشم شیشه همواره مواد سرطان زای بسیاری را در محیط پخش می کند.

جایگاه عایق الاستومری در صنعت ساختمان سازی

این عایق ها بار گرمایی خانه را افزایش داده و میزان ضریب از بین رفتن انرژی را به شدت کنترل می کنند. به این ترتیب در فصل های سرد سال مانند زمستان، گرمای خانه حفظ می شود و انرژی کمتری برای گرمایش منزل مورد استفاده قرار می گیرد. این مسئله در هزینه های قبوض گاز و برق منازل نیز صرفه جویی خواهد کرد. در صورتی که از یک عایق خوب در بدنه ساختمان نصب نشود، حرارت از بدنه آن خارج خواهد شد. حتی اگر پنجره های محیط ساختمان دو جداره باشند، باز هم تاثیر استفاده از عایق های الاستومری را در حفظ گرمای محیط بر جای نمی گذارند. این مسئله سبب گسترش مصارف این اقلام در عرصه ساختمان سازی شده؛ این روزها بدنه ساختمان ها را با استفاده از این مواد عایق پوشش می دهند. به این ترتیب کیفیت فرایند ساختمان سازی در ساختمان های جدید بیشتر از بناهای ساخته شده در سال های اخیر خواهد بود. ویژگی عایق حرارتی رول الاستومری روکش آلومینیوم کاربرد عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم در زمینه جلوگیری از انتقال حرارت نیز مورد توجه صنعتگران قرار دارد. سلول های بسته این لایه های عایق، سبب ایجاد عملکرد حرارتی مطلوبی در این متریال شده است. اکثر متریال عایق سازی مانند پشم سنگ و پشم شیشه به صورت سلول باز مورد استفاده قرار می گیرند و ویژگی های عایق سازی مواد الاستومری را ندارند. هدایت عالی و مناسب انرژی گرمایی توسط لایه های عایق الاستومری از مزیت های اصلی نصب آن ها در دیواره های ساختمان است. در عایق های سلول بسته، هوا حرکت محدودتری دارد و این مسئله سبب کاهش انتقال حرارت نیز می شود. انتشار کم بخار نیز از مزایای استفاده از مواد الاستومری است. منتشر شدن محدود بخار در داخل این لایه ها نیز سبب کاهش انتقال حرارتی در آن ها می شود. استفاده از آن ها در سقف ساختمان نیز میسر است. عایق های الاستومری برای مصارف داخلی نیازی به روکش ندارند، اما در مصارف بیرونی توصیه می شود از عایق کویل الاستومری با روکش آلومینیومی استفاده شود که مقاومت لازم در برابر ضربه های مکانیکی و هوازدگی را دارد.   




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com